·600 syf.··Beğendi
···Okunma: 02 Şubat 2021 23:52 Lozan ı Türk Basını olarak yerinde takip eden Ali Naci Karacan ın kaleminden.
Durum gösteriyor ki savaş sadece cephede değil asıl masada kazanılır savaşı zaferle bitiren Türk milleti yeni devletini tescil ettirmek için Lozan a gitti orda ne görsün Dünya karşımızda sahada olmayan ülkeler ki Japonya bile masada ve bu ekibin başında tam bir siyaset cambazi olan Lord Curzon Dünyanın sahibi edasıyla toplantıyı yöneteceği ni düşünürken birden kürsüye Türk Delegasyonu başkanı İsmet İnönü kendinden emin tavırlar la geliyor ve biz galip tarafiz masada da söz sahibiyiz diyerek dengeleri bozmasi dünyayı şok etmiştir dokuz ay süren Lozan sürecinde Ankara'da Atatürk Lozan da İnönü vermiş oldukları olağanüstü mücadeyle ülkemiz Yokluk lara rağmen son şeklini almıştır
Musul neden kaybedildi diyenlere o şartlarda almamız mümkün değildi petrol savaş ları bunun en iyi örneğidir Amerika, İngiltere, Almanya, Fransa Musul petrolü için mücadele ederken oranın bize verilmesinin imkansız olduğunu bunun için bu ülkelere karşı yeniden savaşmamiz gerektiğinı görüyorum ki buna rağmen petrol gelirlerinden ülkemize yıllık hisse verilmiştir.
Dünya ülkeleri Lozan da Türk ler kazanmıştır derken içimizdeki Yunanlar Lozan başarısızlıktır diyor.
Şahsi düşüncemdir çokta merak ediyorum, Lozan anlaşmasını beğenmeyen günümüzün hükümet Delegasyonu Lozan da bizi temsil etseydi o günün şartları altında sonuç ne olurdu. Sadece merak...