Yaşar Kemal'in Anadolu gezilerinden yaptığı derlemeleri içeren güzel bir eser. Kitaba tam puan verdim çünkü Yaşar Kemal yazmış. Kitap Anadolu insanının acılarını sıkıntılarını çok acıklı ele almış. Diyarbakır, Van, Antep, Amasya, Erzurum, Ağrı... Daha nice şehirlerin o dönemki yaşayışını ve sıkıntılarını tüm gerçekliği ile bulabileceksiniz. Yaşar Kemal bu kitabında kaçakçılar ile Suriye'ye gidip kaçakçıların hayatına da dokunmanın yanında Erzurum depreminde evi yıkılan insanların yaşntısını kaleme alıp ve Amasya'da yaşanan sel felaketlerine de değinmiş. Bu kitap bir roman değil röportaj türünde yazılmış.