·286 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Şubat 2021 17:36 Mahir Şanlı'yı Mitler serisiyle tanıyoruz. Bu serinin müdavimlerinden biri olduğum için elimdeki bu kitabı okurken birazcık zorlandım çünkü hem Fransız yer ve kişi adları hem kaleminin değişik romanına uyum sağlamayadım. Mahir Bey babacan bir tavırla zorladığım terminlerde rahatça yardımcı oldu.
Sıkıcı birinci bölüm kilit noktası Ludwing oldu. Ludwig sahnesinden sonra soluksuz bir şekilde birinci bölümün sonuna kadar geldim. Ardenne Fransızı olan Ludwig'in şamanist tavrının ve Tom ile bağlantısı öğrenmek için sayfalar akıcı bir şekilde elimde akıp gitti. Birden bir detayla karşılaştım (Olongo). Olongo'nun Tom'un büyükbabası sandım. Bu tahminler kitap git gide akıcı bir hal almaya başladı.
Olongo gibi nice Türk'ün dramının yazarı maalesef SSCB denilen dinsiz ve terörist devlettir. İyi ki de Olongo, Kızıl Ordu'dan ayrılıp ABD'ye teslim oldu. Belçika'da yani gurbette yeni hayata merhaba dedi. Türk bir boy adı değil bir ulus adıdır. Türkiye Türkü, Kazak Türkü ve Tuva Türkü adları kullanmalıydı.
Olongo, mirasını iyi ki de Ludwig'e bıraktı çünkü oğlu Altay, hayırsız bir evlat çıkıp annesinin doğumdan ölmesine vesile olarak babasını gördü anneanne dolduruşuyla. Ne bilim gönül isterdi yarışmadan sonra Altay pişman olup seneleri geri getirmediği için babasının mirasına sahip çıkmalıydı. Keşke Olongo gerçek olsaydı mirası bana bıraksaydı böylece bir yanım Müslüman diğer yanım Göktanrıcı olurdu. Şamanistik güçle merak ettiğim insanların bilinçlerine yolculuk ederdim ve onların aurasını görecektim.
Bu kitabın ters köşesi Ilse oldu. Tom, ona ve evliliğine duyduğu saygıdan dolayı onu aldatmadı. Kitabın sonunda bu ters köşeyi görünce yok artık dedim. Tom sadık eş rolüyle gönüllerimizde taht kurarken kitabın sevişme sahnesi on numara. Okurken soluğum kesildi. Anı iliklerime kadar yaşadım resmen. Sevişmeye boşuna duyguların dansı demiyorum. En güzel sevişme sahnesi yazan kalemdir Mahir Şanlı...
Farkında olmadan standart Türkiye Türkçesi ile inceleme yazdım. Belki de Göktanrı inancına olan özlemimdir. Severek okuduğum bu kitabı size tavsiye ediyorum.