10/10
·126 syf.··
Beğendi
·
2021 4. kitabı
Nasıl başlasam bilemiyorum. Dostluk ve sadakat üzerine yazılmış en iyi romanlardan biridir hatta en iyisi bile denebilir.. Bir oturuşta bitirdim. "Farid Farjad - Taghatam deh" eşliğinde okudum. Mütevazi hayaller peşindeki insanların, hedefe yaklaştıklarını düşündükleri sırada; istem dışı ve beklenmedik bir şekilde gelişen bir dizi olumsuz olayın yol açtığı düş kırıklığı ve kaybetmenin öyküsü. İliklerime kadar hissettim tüm hikayeyi tarifsiz bir keder içine daldım. Bir kitap ancak bu kadar ince olup içinde bu kadar güzellik barındırabilir. Gerçekten herkesin ölmeden okuması gereken bir kitap. John Steinbeck' in okuduğum ilk romanı. Mükemmel bir yazar. Eğer bu kitabı ben yazıyor olsaydım sonunu getiremezdim. Kesinlikle çok zorlanmıştır diye düşünüyorum. Artık fare gördüğümde hep bu kitabı hatırlayacağım. Lennie' nin her diyaloğundan gözlerim yasarıyordu. İyi olmak için iyi niyetli olmak yetmez diyor sanki kitap. Vakit kaybetmeden okuyun bence. Kitap hakkında kısa bir araştırma yaptım ----Spoiler--- john steinbeck 1937 yılında kitap hakkında şöyle demiştir; " ben kendim de bayağı uzun bir süre göçmen işçiydim. öykünün geçtiği yerlerde çalıştım. karakterler bir yere kadar, çeşitli insanların karışımıyla ortaya çıktı. lennie ise gerçek biriydi. şu anda kaliforniya'daki bir akıl hastanesinde. onunla haftalar boyunca yan yana çalıştım. gerçek lennie bir kızı değil, bir ustabaşını öldürdü. kızgındı, çünkü patron arkadaşını işten çıkarmıştı, lennie de dirgeni karnına saplayıverdi. bunu arka arkaya defalarca yapışını izlediğimi anlatmaktan nefret ediyorum. onu, çok geç olmadan durdurmayı başaramadık. "
Edebiyat
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,9bin okunma
·
13 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.