·415 syf.··Beğendi
···Okunma: 15 Şubat 2021 01:23 Kitap’tan spoiler ya da herhangi bir özet belirtmeyecek bir yazı olacak bu öncellikle bunu belirteyim. Kitaba başladığımda çok güzel ilerledi. Ve elimden bırakmama duygusu uyandırdı. Yazar’ın gelişen olaylarla birlikte Ka’nın düşüncelerini aktarması güzel bir teknik olduğunu düşünüyorum. Kitabı final sınavlarım sebebiyle bir süre elimden bıraksam da şimdi bitirmiş bulunmaktayım. Kitabın bazı bölümlerinde sıkılmış olduğumu belirteyim. Ancak devam eden bölümler kitaba bağladı beni. Kitaptan özgürlükleri kısıtlanmış insanları, ama özgürlükleri kısıtlayanların onların kendilerinin hayat tarzlarına, yaşayışlarına karışmasından korktuklarından dolayı kısıtladıklarını görüyoruz. Ama yazarın da bellirttiği gibi aslında romanda olayların geçtiği yer olan Kars şehriyle Türkiye’nin siyasal boyutuyla bir minyatürü sunulmakta. Türkiye’nin belli bir oranda siyasi gerçeklerini ortaya koyduğunu ben de düşünüyorum bu kitabın. Her ne olursa olsun baş kahraman Ka’nın yalnızlık içinde sancılar çekmesi, kendini hayata bağlayacak olan şeyin aşık olduğu insanla beraber olmak olduğunu görüyoruz. Kitapta çokça yer edinen tekrar yalnızlığa kapılacakmış duygusu çok manidar. Pek çok kez Ka ben oldum. Kendimi onun gibi hissettim. Bazen etrafında insanlar olsa bile karartıcı bir yalnızlıkla kaplı olduğunu görür insan işte öyle oluyorum bazen ve bundan kurtulmak istiyorum. Bir gün onunla çok derin mutluluk duyduğum bir insanla hayatımın sonuna kadar yaşamak istiyorum. Sanırım Ka’nında istediği buydu..