·352 syf.····Okunma: 15 Şubat 2021 21:00 Kitabı okurken bir yerlerden beni gözetleyen. Bir anda yanlış bir şey yaptığımı söyleyecek birininin sesini duymayı, ve bunun da oldukça olağan karşılayacağımı düşünüyordum. Daha ortaokuldayken bu kitabı okumaya çalışmıştım ancak karşıma çıkan bu her duygunun yasaklandığı, düşünce özgürlüğünün olmadığı dünyayı gördüğümde korkup bırakmıştım. Ancak, şimdi okurken içimde birçok duygunun uyandığını, Smith’in yerinde olsam ben ne yapardım diye düşünüp durdum. Belki hiç onun gibi olmayıp düşünemeyen bir ‘şey’ olacaktım. Belki de İç partiden biri. Belki de bir ‘asker’. Belki de bir proleter. Kim bilir...
Neredeyse her sayfada altını çizdiğim bir cümlenin bulunduğu nasıl hissedeceğimi bilmediğim bir kitap.