10/10
·%33 (245/724 syf.)··
Beğendi
Yıllar önce niyetlenmişim okumaya ama aldığım kitap korsan çıkmıştı,hevesim kaçmıştı çok başlarda bırakmıştım.Korsan çıkması bahaneydi belki de hazır değildim. Her kitabın zamanı olduğu gibi kitabında zamanı bu yılmış.Hevesle başladım çok güzel olduğundan o kadar emindim ki ama insanların çok zor okunuyor demesi de aklımdan çıkmıyordu.Evet zor,sabır isteyen bir kitap.O zorluk kitabı benim için anlamlı ve özel kılıyordu. Bundan sonraki kısım okumayanlar için biraz spoiler içerebilir.20.yy itibaren bireyin dünyaya karşı yabancılık hissini anlatıyor Oğuz Atay Tutunamayanlarda.Kitap iç içe 3 hikaye -Selimin öyküsü,Turgutun öyküsü,Tutunamayanlar’ın öyküsü - ve 4 Bölümden oluşuyor. 1.bölümde;Turgut Özben’nin Selim Işık’ın intihar mektubu üzerine düşünmesiyle başlıyor.Selim’in arkadaşlarına ulaşıyor-Süleyman Kargı,Metin - 2.bölümde;Selim’in arkadaşı Esat’a ve tekrardan Metin’e ulaşıyor. 3.Bölümde;Selim’in sevgilisi Günseli ile konuşmaya başlıyor (Hiç noktalama işareti kullanmadığı kısımda buradaydı) 4.bölümde Turgut Özben’in Tutunamayanlar sınıfına girmek için evini mesleğini çevresini terk etmesi ve yazmaya başlamasını anlatıyor. Kitap çok sesli bir eser olduğu için başlarda biraz zor ve anlaşılması güç gelebilir.İçine girince alışıyor insan. Matematikçi olduğumdan mıdır,bilmiyorum Kitapta matematikçi üslubu da yeryer görüyoruz. -Hayatın koordinatları kuramı,sinüsler,cosinüsler oldukça güldürdü.Kitap boyunca ironik,mizah,eleştiri hakim. Türk toplumunun tarihin,burjuva hayatının,dini yaşantının,Orhan kitabelerinin eleştirisi çokça yapılır. Oğuz Atay ne kadar umutsuz,ölümle iç içe olsa da canım insanlar der. Ben de canım insanlar bu kitabı okuyun diye bitiriyorum :)
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.