Kitabı bitirmeme yaklaşık 10-15 sayfa kala Doğan Cüceloğlu'nun aramızdan ayrıldığını öğrendim. Hayata bakışı ve araştırmalarıyla hem Türkiye halklarına hem de tüm Dünya'ya bir ışık olabileceğini düşünüyorum. Nur içinde yatsın.
Kitap incelemesine gelecek olursam bu kitabın içerisinde Doğan Cüceloğlu'nun hayat felsefesini net bir şekilde bulabilirsiniz. Bu hayat felsefesinde önüne koyduğu en önemli kavram ''biz kültürü'' dür. Ancak bu ''biz kültürü''nü yaratırken bireyin özgün bir şekilde kendi iç kavramını keşfederek kendi dünyasını yaratması gerektiğini söylüyor. Yani ''biz kültürü''tanımıyla bir salt bir düşünceyle ortak hareket etme, tek bir düşünce yapısına dahil olmayı kastetmiyor. Doğan Cüceloğlu'nda hem bu kitapla hem de daha önce izlediğim videolarında fark ettiğim taraflardan biri de her zaman ışık saçıyor olmasıdır. Göstermektedir ki en kötü anlarda bile umut vardır ve aynı zamanda hayatın içerisinde zorluğun olması onu değerli yapan şeydir. Yani hiçbir zaman gülün dikensiz olamayacağını söyler. İnsanların kendi hakikatini keşfetmesi yolunda çok söz söylemiş olan bu insanın sözleri umarım bir karşılığını bulur. Nur içinde yatsın.