Herbert Spencer bir sosyal darwinst ve klasik liberaldir bu nedenle fikirleri genel manada doğal seçilime yenik düşenlerin önemsiz ve zaten yok olması gerektiğini düşünüyor. Bende bu açıdan katılıyorum ona ben de sosyal seçilimin gerekli olduğu ve hayatın herkese pozitif bir ayrım yapmadan eşit haklar ile yarışma imkanı sunması taraftarıyım. Hatta genetiği kötü olan bireyler için çocuk yapmaması ve daha sağlam ve sağlıklı genlerin aktarılması taraftarıyım. Kitabın konusu da biraz bu genetik anlamda değil ama ekonomik anlamda devletin sosyal yardımları ile insanların sosyal tepkileri arasında bir bağıntı kurmuş. İstatistiki sonuçlar ile anlatıyor ve eski bir kitap olduğu için zaman içerisinde yanıldığı konular da göze çarpıyor. İlk liberalizmin sonradan gelenler ile kökensel bağı olmayan bir süreç olduğu ancak zaman içerisinde değişimlerden geçtiği şimdiki liberlizmin devletçi olduğundan dem vuran bir söylemi var. Gerçek liberalizmin özgürlükçü olduğu ve devlet müdahalesi olmayan varsa dahi en az olan bir biçim olduğunu anlatıyor. Okunacak bir eser ve yazıldığı döneme göre değerlendirilmesi esastır. Liberal arkadaşlara önerimdir. Komün arkadaşlara ise karşı tez için iyi bir kaynaktır. Okuyun bence kitabı. İncelememi okuduğunuz için teşekkür ederim.