Yanlış değilsem nazi baskılarının olduğu dönemde yazmıştır bu kitabı. Hayvanların isyanı ile başlayan bu kitabı okuyunca aslında gerçekle bağdaştırabiliyoruz ne kadar fabl olsa bile. Her yaştan insanın okuması gerektiğini düşündüğüm ve edebiyat derslerinde bile en bilinen fabl eserleri arasında geçmektedir.