9/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2021 9. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2021 15:02
Sıradaki eser;epigrafı,alıntıyı,cümle altı çizgi,çizgi üzeri düşünce,girift anlatım,komplike olaylar bütünü sevenlere gelsin. Gerek Kitap ismi(William Black dizesidir)gerek kapak tasarımı ile oldukça iddialı olan bu Nobelli,yanında çıtır çerez bir çok ödüllü leh yazar #olgatokarczuk tanış kitabına başlama serüvenim,diğer tüm okumalarımda olduğu gibi,kendimi koruyabildiğim kadar,tanıtım bültensiz,ön araştırmanız,arka kapaksız,bodoslama ve -ne çıkarsa bahtına-şeklinde oldu. Bu dikkat çekici sebepler ve kitap hakkında sıfır bilgi ile başlanan okuma serüvenine dair yeterli bilgi verdikten sonra, başlıyorum eser hakkında olumlamaya. Bu egzantirik kitap(egzantirik hususunda kuvvetli dikkati arz ederim)ilk sayfalardan sinyalini verdiği bir cinayet olayının anlatısı ile başlıyor.Başlıyor başlamasına da;olay hiç te o ziyadesi ile doyduğumuz polisiye gibi gitmiyor. Yani bu kitap ip ucu arayacağınız,katil kim şeklinde tahminler yürütebileceğiniz kurgular dışında kalıyor. Bir anlatıcının 300 sayfa boyunca bize aktardığı tuhaf ve karmaşık durumlar bütününün yüzde birlik kısa bir diliminde sıkıldığım gerçekliğini burada paylaşmazsam yeterince açık sözlü olmadığımı düşüneceğim için bu yüzde birlik kısmın yıldız haritaları ve astroloji olduğunu da belirtmem gerekiyor. (Sakızların içinden çıkan fallarda dahil burçlara karşı hiç bir ilgim yok) Israrla kitap hakkında olumlamaya dönmeme yahut bu karmaşık anlatım biçimim detaylı yorumu,kitap hakkında duyulabilecek merak olgusunu öldürmemek adına yaptığımı artık biliyorsunuz.Bu düşüncemi ara ara yorumlarımın içinde belli belirsiz hissettiriyorum. Esere tekrar dönecek olursam: Kitap:Anlatıcımız Janina ‘nın ve aynı zamanda baş karakterimiz,(Beni sıkan astroloji bölümleri onun başının altından çıkıyor)fiziki ve kişisel özelliklerine bakarak lakaplar taktığı kasaba sakinlerinin başlarından geçen dört mevsim dönümünü anlatıyor. Belirttiğim gibi bu kitap bir polisiye türü gibi görünse de,anlatıcının anlattığının ötesinde bir kitap. Eser dağılmadan demek istediğimin aslına gelirsem eğer; Bu eser: Yeryüzünde kendisine bir ağaç kabuğunda yaşam bulmuş larvanın,yer mantarının,kırk kanatlı böceğin,tilkinin,ala geyiğin,kavak hışırtısının,rüzgarın,güneşin,yararlı,yararsız,önemli önemsiz,akıl sahibi yahut zerre fikirsiz tüm organizmaların(insan da buna dahil),insan elinden çektiği ızdırabın anlatısıdır. Kendi kuyusunu kazan,kendi yıkım ve kıyametini hazırlayan adına insanoğlu denmiş bu organizma üzerinde durup tefekkür etmeyi,kendi türü de dahil yaşayan fotosentez yapan diğer tüm yaşam formları adına vicdan muhasebesi yapmak isteyen tüm okur dostlarıma tavsiyedir.
Edebiyat
Sür Pulluğunu Ölülerin Kemikleri ÜzerindeOlga Tokarczuk · Timaş Yayınları · 20203,066 okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.