Kitapta bazı insanların ne kadar zor bir şekilde yaşadığına dikkat çekilmiş. Elde etmek istedikleri şeyler için hatta ihtiyaçları olan şeyler için uzun süreler çalışmak zorunda olan kişiler anlatılmış. Kitabı okurken hissedilen duygular çoğunlukla üzüntü ve acıydı. Kitap bizlere elimizdekilerin kıymetini bilmemiz gerektiğini hatırlatıyor. Paltoyu giydiğindeki mutluluğu beni çok mutlu etti. Ayrıca paltosunu aldıktan sonra gördüğü ilgi onun daha önce tatmadığı ve onun için çok değerli duygulardı. Bu duyguları yaşarken nasıl hareket edeceğini bilemiyor. Ona çok yabancı duygular yaşıyor. Bu duyguları yaşadıktan sonra çok değer verdiği onu başka dünyalara götüren paltosunu yani her şeyini kaybediyor. Bu acı onu çok derinden etkiliyor. Hastalanıp ölümüne sebep oluyor. Kitabı okumaktan çok keyif aldım. İyi ki okumuşum.