BİRAZ “ZAYIF”LADIN MI SEN?
Puan vermedi·64 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2021 18:07
Zavallı şişkolar! Arkadaş ortamında neşeli, yalnızken gözü yaşlılar. Zavallı sıskalar! Mutsuz, kıskanç ve sinirliler. Yok canım, niye ki? Çünkü insanları sınıflandırmadan, şekilci algılara teslim olmadan yaşayamayız da ondan. Aksini yapsaydık malzemesi insan olan açgözlü kesimlere kim hizmet edecekti? Evet, şişkolarla sıskalar beri gelsin. Yani, “diğerleri”ne benzemeyenler; sizi ‘Kemikistan’ ve ‘Göbekistan’a buyur edelim. İki ülke arasında kalan adayı kimin sahipleneceği belli olmadığı için orayı öneremiyoruz. Şişkoların “Şişka Adası” sıskaların “Sısko Adası” dediği yer yıllardır anlaşmazlık konusu. İşte öyle savaşıp duruyoruz ne yapalım. Sırf ada için de değil; sevmiyoruz birbirimizi. Ne görünüşümüz birbirimize benziyor, ne huyumuz, ne yaşayışımız. Farklıyız. Farklıysak anlayamayız. Anlamazsak kabullenemeyiz. Kabullenemezsek saldırırız. Neticede insanız işte... “Şişkolar ve Sıskalar” “Patapoufs et Filifers” eserinin Ülkü Tamer elinden çıkmış nefis bir uyarlaması. André Maurois savaşın saçmalığını, farklılıkların zenginliğini şişman ve zayıf insanları konu alarak nasıl da güzel anlatmış bilseniz. Çok ama çok eğlenceli bir dili var. Şu Ülkü Tamer sözlüğüne bir bakar mısınız? Zayıflama Bakanı Boştabak, Kral Tostombul, Prens Şişgöbek, Kemikistan, Göbekistan, Mareşal Pofuduk, Çokkemik ve daha birçok eğlenceli adlarla okuyanı gülümseten, okumayı serüvene dönüştüren bir eser. Deneme, eleştiri, roman, inceleme, çocuk öyküleri, bilim kurgu romanları gibi birçok alanda eser vermiş olan Fransız yazar André Maurois’nın bu hoş eserini öğretmenler öğrencileriyle, büyükler küçükleriyle okusa pek güzel olur derim. Mesela biz https://1000kitap.com/Gunayilgar'la okuduk da ne eğlendik ne eğlendik:)) (Arada böyle şipşirin eserlerle mola vermek güzel.) Tüm okur dostlara keyifli okumalar dilerim.
Şişkolarla SıskalarAndre Maurois · De Yayınevi · 1969715 okunma
··
941 Gösterim
11 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Hoşgörü insanın en büyük eksikliği sanırım. Vermek lazım böyle molaları, çok tatlı bir inceleme, kaleminize sağlık :)🍭🌼
Neşe
Gönderi Sahibi
Hoşgörü en cimri olduğumuz durumlardan biri. Maalesef... Beğendiğine sevindim, çok teşekkür ederim Aysun. 🥰😘🌸
İlla yaftalar İnsanoğlu. Uzun, kısa, şişman, zayıf, güzel, çirkin. Bu liste uzar gider... Her şey olduk da bi insan olamadık. Ne tatlı yazmışsın kendin gibi ama ama kısa geldi tadı damağında kaldı, yetmedi. Eline, yüreğine sağlık 🌼🤍 Bu arada Yaşasın yemek yemek 😋
Neşe
Gönderi Sahibi
Çocuklarımıza öğreteceğiz yaftalamamayı, büyüklerden geçti artık:) Bunun için de böyle kitaplar en güzel yöntem. Asıl sensin o tatlı.😊 Sıradaki mola kitabına daha uzun yazarım Yeşim’im. Yaşasın yakın zamanda beraber yiyeceğimiz yemekler! 😉♥️💙🌸
:) biraz süzüldüm sanki ama Kemikistan'da ama ama hemen Göbekistan'da aldım soluğu oh be dedim yaşasın yemek yemek 🤭 sonra aklıma geldi #108150653 evet #108151737 dedim :) iyi geldi başka bir kitapta daha çocuklaşmak için sabırsızlanıyorum bekleyen 2 kitap daha var çünkü 🥳 acaba inceleme yazar mı dedim inceleme gelince sevindim :) ellerine ve emeğine sağlık 🤗
Neşe
Gönderi Sahibi
Kitap kadar keyifli oldu yorumun Günay’cım. Bekleyen iki kitabı çok ertelemeden okuruz. Gerçekten güzeldi. Devamı gelsin. İnceleme yazmadan duramadım:)) Darısı diğer tatlı okumalara. Ömrüne sağlık arkadaşım. 🥰💙♥️
Şu kadarı bile içimize, bir zeytinyağlı dolma, bir su böreği, efendime söyliyim tahinli katmer, yanında da sütlü nuriye sevinci saldı bile :)) Uçlarda yaşamış biri olarak, 'oralar da güzeldi be' demekten kendimi alamıyorum doğrusu, sağlık ve huzur yerindeyse, tadını çıkarmak en iyisi :) Dinlencemiz bol olsun öğretmenim ☘️🥰
Neşe
Gönderi Sahibi
Aynı ülkeleri seyahat etmişiz Eylül:)) Yukarıdaki liste beni mutfağa sürükledi. 😁 Ne güzel dedin; biraz huzur ve sağlık... Huzurun bol, neşen yanında olsun. Ömrüne bereket. 🌸💙🥰
İklimler kitabının yazarı ne yazsa okunur. İşin okur kısmına inersek sen de ne yazsan okutuyorsun. Gönlüne sağlık :)
Neşe
Gönderi Sahibi
İklimler’i cahil çocuk zamanlarımda okumuştum, şimdi gerçek bir okuma yapmanın zamanı.😉 Güzel yorumunla şımardım ben şimdi.😊 Bilmukabele Onur. Çok teşekkür ederim.