Eylül Türk

Sabitlenmiş gönderi
"Söylesene Vera, Çocuklara sıkılan hangi kurşun kahpece değildir?" Numan Arıman
Reklam
80 syf.
8/10 puan verdi
·
3 günde okudu
Estetik Boyut
Estetik BoyutHerbert Marcuse
9/10 · 10 okunma
Üretici güçlerin tüm fetişizmine karşı, bireylerin nesnel koşullar tarafından sürekli köleleştirilmesine karşı, sanat tüm devrimlerin en son hedeflerini temsil eder; bireyin özgürlük ve mutluluğu.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
En güzel tablolar, en iniş çıkışlı tonlar yeniden kümelenir, çözünürler. Yalnızca bir şey kalır: sonsuz bir güzellik, ki bir biçimden bir başkasına geçer.
Bir sanat yapıtının dünyası sözcüğün olağan anlamında “olgu-dışı”dır. Bu bir kurgusal olgusallıktır. Ama yerleşik olgusallıktan daha az olduğu için değil, tersine nitel olarak “başka” olduğu gibi daha çok olduğu içinde “olgu-dışı”dır. "Yanılsama dünyası”nda şeyler oldukları gibi ve olabilecekleri gibi görünürler.
Reklam
Sanat dünyayı değiştiremez, ama dünyayı değiştirebilecek erkeklerin ve kadınların bilinç ve itkilerini değiştirmeye katkıda bulunabilir.
Sömürülen sınıflar, “halk” varolan güçlere ne denli yenik düşerse, sanat “halk”tan o denli yabancı­laşacaktır.
Eğer ne olursa olsun anamalcı toplumda sanat için bir kitle tabanından söz etmek anlamlıysa, bu yalnızca pop sanata ve best seller listelerine göndermede bulunacaktır.
Eylül Türk tekrar paylaştı.
“Düğünlerin aşktan, cenazenin ölüden ve tapınağın Tanrı'dan daha çok önemsendiği değersiz, yavan bir çağda yaşıyoruz.” Eduardo Galeano
159 syf.
9/10 puan verdi
·
54 günde okudu
Tasavvuf
TasavvufFrithjof Schuon
9/10 · 6 okunma
Reklam
Her şey yakin ile başlar. Yakin İnsanın Öz'ünün ta kendisidir; insanın bütün varlığını, bütün amellerini kapsar.
Sayfa 159Kitabı okudu
Özgürce (nafile olarak) icra edi­len ibadet Tanrı'nın hatırlanarak anılmasında (yani zikir'de) zirveye ulaşır ya da doğrudan onunla özdeşleşir. Diğer bir ifadeyle serbest ibadet zikirdir.
Sayfa 141Kitabı okudu
İlahi Gazap kin ve nefretten ayrı bir şeydir; tıpkı asil bir aşkın kör bir tutkudan ayrı olması gibi.
Sayfa 137Kitabı okudu
Allah ismindeki ilk hece kısa, büzülmüş, içe du­rulmuş ve mutlaktır. Buna karşın ikinci hece uzun, yayılmış ve sonsuzdur. Bu itibarla Yüce isim iki gizemi; Mutlaklık ve Sonsuzluğu ve bu suretle tamamlayıcılıklarının zahiri etkisi­ni yani Tezahürü ihtiva eder. Kudsi hadiste işaret edildiği gibi, "Ben gizli bir hazine idim. Bilinmek istedim ve alemi yarattım."
Sayfa 134Kitabı okudu
"Rahmet ve mağfiret" dönüştüren, canlandıran ve "dikey" lütuflara işaret eder. "Peygamber" iç­kin evrensel Akıldır ve formülün amacı içimizdeki Kalbi Ak­lı hem algı, hem de aydınlanma bakımından uyandırmaktır.
Sayfa 133Kitabı okudu
39,6bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.