10/10
·352 syf.··
2021 3. kitabı
#kitapyorumu Murakami'nin çoğu kitabını okudum ve okuduklarıma göre #imkansızınşarkısı dili en yalın olanıydı aynı zamanda okuması da çok kolaydı. Kitabın ilk sayfasıyla Murakami sizi kitabın dünyasına dahil ediyor hemen ve siz de bu hikayeye eşlik etmeye başlıyorsunuz. Başkahramanımız Vatanebe'nin arkadaşı olan Kizuki'nin intiharı üzerine şekilleniyor kitap. Kizuki'nin intiharıyla derinden etkilenen sevgilisi Naoko ve Naoka'ya karşı duygularını bir türlü gizleyemeyen Vatanebe de hikayenin vazgeçilmez büyüselliğine dahil oluyor elbette. Hikayedeki kahramanlar bir çember etrafında yer alıyor ve birbirleriyle yolları kesişiyor. Melankolik ruh hali olan insanları tanımak bende ayrı bir ilgi uyandırır. Bu ilgimi İmkansızın Şarkısı'nda Naoko ile tatmin ettim. Kitaptaki her kahramanın kendine özgü kişiliği de kitapla ayrı bir bağ kurmayı sağlıyor. Buraya kadar her şey güzel ama şuna da değinmeliyim. Kitaptaki cinsellik herkesin kabul edebileceği tarzda değil. (lgbt, yaş farkı, aşırı erotizm) Kitabı okurken şu düşünceye de engel olamadım: Ölüm çaresizlik miydi yoksa çare mi? Murakami'ye göre ise hayatın bir parçası. Engellenebilir değil kabul edilebilir ancak. İntiharın ölüm yollarından biri olması da huzursuz edici ve kabul edilmemesi gereken. (bana göre) "Beni hiç unutma. Beni yaşadığımı aklından hiç çıkarma."
Edebiyat
İmkansızın ŞarkısıHaruki Murakami · Doğan Kitap · 201514bin okunma
·
63 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.