1863'te Turuk ve Ebniye Nizamnamesi'yle yeni bir düzenlemeye gidildi. Yeni nizanname öncekiler gibi yalnız İstanbul'da değil, öbür kentlerde ve büyük kasabalarda da uygulanacaktı. Bu metinde ilk kez su, kanalizasyon, gaz boruları gibi altyapıdan söz edilmekte, bunların yapım ve tamiratının hükümetin nezaretinde yapılacağı belirtilmekteydi.