Puan vermedi·68 syf.··
2021 3. kitabı
Bu kitapta kadın kahramanı sadece uzun bir mektubun yazarı olarak bilmekteyiz. Kadın hayatı boyunca bir adamı sevmiş ve o adama bir mektup yazmıştır. Ve mektupta gönderenin adı yoktur. Kitapta şöyle bir cümle bulunmakta "Sana, beni asla tanımamış olan sana." kadın aşkını hep bir bilinmeyen olarak nitelendirmiştir. Hissettiği tüm duyguları tek başına yaşamaya razıdır. Tek taraflı aşka razıdır ama bu aşk sayılır mı bilemiyorum yahut buna aşk denilir mi? Bu eserde Zweig insanın psikolojisine hitap ediyor. Kitabı okurken yok artık daha neler bu aşk olamaz diye kendi kendinizi sorgularken bu soru birden acaba ben olsam ne yapardıma dönüyor. Kitap bir solukta okunsa da bence aşk denilen kavram tek taraflı olmamalı. Bu biraz psikopatça bir hal alıyor ama okumaya devam ettikçe yer yer Bay R. 'ye sinirleniyor nasıl bu kadar umursamaz bir tavır takındığına anlam veremiyorsunuz ya da böylesine bir aşk sahiden varsa nasıl bunu görmezden gelebilecek bir körlük içinde olduğuna şaşırıp kalıyorsunuz. Sonuna yaklaştıkça ise suratınızda beliren buruk bir tebessüm ile baş başa kalıyorsunuz.
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
·
3 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.