Puan vermedi·235 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
Öncelikle merhaba. Arayı baya açtım ama ufak ufak kapatırım diye düşünüyorum. Yani umarım. Kitabımızdan bahsedecek olursam; Cidden orta okulda falan hocalar hep bir PAL sokağı çocukları muhabbetini döndürüyorlardı okuyun okuyun okuyun diye ama hiç alıp okumamıştım. Oradan bir merak kaldı içime aldım okudum ve o zaman okumadığıma pişman oldum. Tam bir orta okulda okunacaklar listesi zirve kitabı. İçinde çok güzel dersler, hikayeler barındırıyor. Çokta akıcı bir kitap. Bir bölümde ağladığım dahi oldu ki 21 yaşımda böyle sevdiysem 13 yaşımda nasıl severdim kim bilir. Şimdi böyle dedim diye kitabı okumamazlık yapmayın tabi eeee iş işten geçti yaşımızı küçültmeyiz zaten artık. Bir günde bile otursan başına bitirirsin çok rahat. Şimdi ne anlatıyor gelin ona bakalım beraber. Şimdi iki tane grup var; kızıl gömlekliler (fucking cool bir isim cidden) ve PAL sokağı çocukları. Bunlar kendi içlerinde garip bir hiyerarşiye sahipler bir nevi askercilik oynuyorlarmış gibi düşünebiliriz ki oynuyorlar cidden. Çocuk kitabı yani zaten böyle şeyler okuyunca çokta bunlar ne yapıyor diyip saçma bulamıyorsun. Bunların bir alacak verecek meselesi var aralarında. Arsa. Bu olan biten tüm tantana Arsa için. Oyun oynadıkları yerin adı. Kitapta bir sürü karakter var hepsinden bahsetmek hem beni zorlar hem sizin okumanızı. Ama birinden bahsetmek istiyorum. Nemecsek. Bayıldım bu çocuğa ya okurken size bir sürü güzellik katan bir karakter. Ufak sarı bir oğlan. Ufak tefek diye kimse onu takmıyor ama çocuk mangal gibi yüreğiyle herkesi kendine hayran bırakıyor. Cidden senden öğreneceğimiz çok şey vardı Ernö. . %11 SPOİLER İÇERİR . Arkadaşlar kitapta bir bölüm vardı ki içimi dağladı. Sizlerle de paylaşmak istiyorum. “Bu kahverengi ceketi hazırladığında kazanacağı para kim bilir nereye lazım olacak? Belki bu para marangoza verilecekti: Küçücük tabutu hazırlayacak olan marangoza! Ve bay Csetneky bu son derece zarif yeni takım elbisesi içinde bayramlarda boy gösterecekti.” . “Bir an önce bu işi bitirmek istiyordu, çünkü iş acildi. Bay Csetneky’ye ceket lazımdı, marangoza da para! (Tabut için)” Gerçekten okunması gereken bir kitap ama hani olur ya her şeyin bir zamanı vardır o zaman okuyunca daha güzeldir anlamlıdır. Size kalmış tabi ki. Kardeşlere hediye kitap. Ablalar abiler bu yaşlarında daha faydalı kitaplar okuyabilir. Kitapla kalın.
Edebiyat
Pal Sokağı ÇocuklarıFerenc Molnar · Yapı Kredi Yayınları · 202536,3bin okunma
·
27 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.