Kitaba başlamadan önce kendimce kitabın adı üzerine düşünüp durdum. Ne olabilir, nasıl olabilir diye. Korkunç Yıllar neyi anlatabilir ki diye. Sonunda başladığımda ise, Okurken üst derecede duygulandığım sayfalar ilerledikçe tüylerimin diken diken olduğu bir roman Korkunç Yıllar. Sadık Turan'ın hikayelerine şahit olacağınız hatta bu romanın her cümlesinde gözyaşlarınızı tutamayacağınız kadar acıklı. Savaş yılları, kocaları sürülen, hamile kadınların düşman süngüleri ile öldürülmesi, ihtiyarların, gençlerin talihi. Esir kampları, savaşlar, yollar, arkadaşlıklar, kölelik her şeye şahit olacaksınız bu romanda. Beni en çok etkileyen ne diye sorsam kendime özellikle bir olayı seçemem. Sanırım bu roman beni tepeden tırnağa etkisi altına almış vaziyette. Olaylar karşısında kanınız donacak sonra dönüp halinize şükredeceksiniz. Ve sesleneceksiniz Sadık'ın sesiyle "düşmanım kim? Siz değil misiniz Şişkof!"