Kitabın mizahi diline, çizimlerine o kadar bayıldım ki normalde bu tür kitaplar uzun vadede okunur fakat 2 günde bitiverdi. Olayları birbiriyle bağdaştırıp eğlenceli halde mikrobiyotaların bağırsaktakin beyine yolculuğu, akabinde vücudumuzun verdiği tepkileri mükemmel bir üslupla aktarmış kitap sizi bir an olsun bırakmıyor daimi bir akış var. Serkan beyin YouTube da ortapia diye bir kanalı var aynı etkileşimi orada da yakalamıştım. Kitap bana bir konu hakkında bilgili olmaktan öte onu aktarmanın da nasıl eğlenceli olduğunu göstermiş oldu bazı alıntılar ekleyerek kapanışı yapalım;
*Şu an sahip olduğunuz o havalı tavırlarınız, her şeyi bildiğinizi sanmanız, size zamanında iğne deliğinden geçebilecek küçüklükte bir dut olduğunuz gerçeğini unutturmasın.
*Mikroskop insana önemini gösterdi, teleskop ise önemsizliğini... (Manly P. Hall)
*Kendisi için yeterli olanla yetinmeyip sürekli ama sürekli büyüme güdüsü doğaya uygun bir güdü değildir.
“Büyümek için büyümek, bir kanser hücresinin ideolojisidir.” (Edwin Abbey)