9/10
·463 syf.··
2021 1. kitabı
"Esir Şehir" üçlemesinin ilk kitabı olan, Esir Şehrin İnsanları Birinci Cihan Harbi' nin yaşanıldığı dönemde esir altında olan İstanbul'da yaşanan aydın kesimin yaşantısını ele alıyor. İstanbul'daki bir kesim İstanbul Hükümeti'nin tarafını tutarken diğer kesim ise Kuvayi Milliyecileri tutanlar olarak ayrılmıştır. Ha bir de hiçbir şey umurunda olmayan bir grupta vardır. Genel olarak İstanbul'daki insan profili bu şekildedir. Başkarakterimiz paşa oğlu olan Kâmil Bey eğitim görmüş kendini geliştirmiş. Bir insandır. Avrupa' da yaşarken yaşadığı ekonomik sıkıntılar nedeniyle İstanbul'a ailesi ile birlikte gelir. Başta Kâmil Bey bu olan bitene çok fazla karışmasa da sonrasında Milli Mücadele' ye elinden geldiğince yardımcı olmaya çalışan bir karakterdir. Özellikle kitabın sonundan başına kadar Kâmil Bey' in yaşadığı değişim o kadar güzel yansıtılmış ki yazara hayran olmamak elde değil. Özellikle İstanbul'daki insan profillerini o dönem de yaşanılan olayları çok iyi bir şekilde ele alındığını düşünüyorum. Kemal Tahir'den okuduğum ilk kitaptı ve sevdiğimi söyleyebilirim. Serinin diğer iki kitabını da okumayı düşünüyorum. Şimdilik bu kadar herkese keyifli okumalar♡
Edebiyat
Esir Şehrin İnsanlarıKemal Tahir · İthaki Yayınları · 201913,3bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.