·392 syf.····Okunma: 27 Mart 2021 21:11 Cengiz Aytmatov’un bir şaheseri... Gerçekten bir şaheser. Yazarın birçok kitabını okudum ancak bende en büyük etkiyi yaratan kitabı bu kitap oldu. Yazar gerçekten çok güzel yazmış eserlerini. Dişi Kurdun Rüyaları tarifi edilmez bir güzellikte, kurgusu harika bir eser olmuş. Biraz sabırla okunacak bir eser ancak bu sabıra değecek bir eser diyebilirim. Aytmatov beni oldukça sarstı bu eseriyle. Eğer hayvanlara çok düşkünseniz bu eser sizi çok üzecektir. Akbar ve Taşçaynar’ın yani dişi ve erkek kurtların yaşadığı üzücü olaylar sizde ciğer bırakmayacaktır. Ben kitabın sonuyla çok şoka uğradım. Kitaptan böyle bir son beklemiyordum. Bu kitaba kesinlikle hak vermelisiniz. Ancak bunun yanında sabırlı da olmanız gerektiğini söylemeliyim. Bu kitaba en uygun şarkı Fazıl Say’ın “İnsan İnsan” şarkısıdır. Her sayfada, o olayların akışında aklıma hep bu şarkı geldi. Şarkı da benim için ayrı bir anlam kazandı. İnsanların zalimliğini acı bir gerçekle tokat gibi çarptı bu kitap bana. Biz çok kötü varlıklarız. Aytmatov eserde dediği gibi “İnsan için en güç olan her gün insan olarak kalmasıdır.” Bu söz eseri net anlatıyor. Allah hayvanları insanlardan korusun. Harika, muhteşem bir eserdin Dişi Kurdun Rüyaları...
Tavsiyemdir okuyun, okutunuz...