·517 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Mart 2021 10:40 Nietzsche “Böyle Buyurdu Zerdüşt” derken;
Jack LONDON Öyle Olmadı “Martin Eden” dedi! Harika bir kitaptı. Yaşadığı zamanın (1876-1916 arası) Amerika’sında toplumun en alt tabakasında fiziksel mücadeleyle dişle, kanla,etle yaşama tutunurken hayran olduğu kapitalizmin üst tabakasını yani burjuvazi kültürünü beyinsel olarak evrimleşerek alaşağı etmesinin ve o kültürün içinde yaşama tutunmasını sağlayan aşkın ve insan ilişkilerinin bile kapitalistleşmesiyle hayal kırıklığına uğramasının romanı; o çağın kapitalizminin , eğitimin, bilimin, müziğin ve estetik anlayışının, felsefenin yani endüstri devriminin medeniyet ve kültürünün insanca bir yargısı ve yergisidir “Martin Eden”. Herkes okumalı!!!!