·544 syf.··Beğendi
···Okunma: 05 Nisan 2021 01:16 Sanırım okuduğum en eşsiz kitaplardan biri . Yaklaşık 540 sayfa olmasına rağmen hiç bir bölümünde sıkılmadığim aksine okudukça keşke hiç bitmese dediğim kitaplardan biri oldu .pek çok diziye filme uyarlanan bu kitap Reşat Nuri Güntekin 'in ilk eseri olmasının yanı sıra bizlere ustalığını da ayrica göstermiş bulunuyor .Bilmeyenler için biraz kitabın konusunu anlatmam gerekirse aslında eser başlangıçta Feride nin anıları ile devam ediyor düğün günü nişanlısi Kâmran tarafından aldatıldığını öğrenen Çalıkuşu buna dayanamaz ve konağı terk eder ardından kendine bir kaçış yolu olarak öğretmenliği seçer ve anadolunun ücra köşelerinde öğretmenlik yapmaya başlar ayrica burada ekleme yapmam gerekirse Feride nin İdealist öğretmen tiplemesi, sorumluluk sahibi olusu,öğrencileri için her şeyi göze alması ve tabiki sayamadığım pek çok yönüne hayran kaldım.Ayrica pek çok yerde "Ah Çalıkuşu ah senin nasıl güzel bir kalbin var ki bütün evren buna şahit olamıyor. "Demekten kendimi alıkoyamadım . Feride oradan oraya savrulurken tabi halk tarafından pek çok dedikodu çıkar .Zeyniler köyünde tanıştığı doktor Hayrullah bey ile mecburen evlenmek zorunda kalır . Bir kaç ay sonra Hayrullah bey hastalanır ve vefat eder ferideye vasiyeti olarak Istanbul'a teyzesinin yanına dönmesini söyler ve ona mühürlü bir zarf bırakır bu mühürlü zarfta Feride 'nin günlüğü ve Hayrullah bey tarafından Kâmrana yazılmış bir mektupla feride İstanbula ailesinin yanına gider ve hasılı gerçekler ortaya çıkar ve Feride ile Kâmran 10 yıl önce bitmemiş bu aşkın filizi ile evlenirler .Umarım okuyanların kalbinde derin izler bırakan bir kitap olur uzunca bir süre kalbimde taht kuracak bu kitap umarım okuyan pek çok kişiye iyi gelir :)