6/10
·192 syf.··
2021 4. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 19 Şubat 2021 14:46
Rus klasiklerinden olduğu için ağır bir yazım beklediğim kitap beni oldukça şaşırttı. Sade ve akıcı dili okumayı çok kolaylaştırıyordu ama bu sadelik de aşırıya kaçmıştı. Olayların çok hızlı gelişmesine ve böylece gerçeklikten uzaklaşmaya neden oluyordu. Kitap da kısa olduğundan her şey bir anda olup bitmiş gibi oldu. Belki duygulanmam gereken yerde hiçbir şey hissetmedim. Kitapla ilgili en büyük problemlerimden biri de içindeki aşk ve işlenişiydi. Aşk, ilk görüşte ve sebepsizce oluyor, karakterler anında birbirlerini yıllardır tanıyormuşçasına davranıyordu. Bana çok zorlama geldi ama genelde klasiklerde aşklar böyle işlendiğinden çok fazla yargılayamadım. Sadece bana göre değildi. Karakterlerin yazımını da genel olarak beğenmedim. Genelde özelliklerden yoksun, hikaye ilerlesin diye en saçma kararları alan kişilerdi. Buna rağmen özellikle iki kadın karakterin yazımını beğendim. Hikayedeki tek görevleri kadın olmak değildi, amaçları ve kendi düşünceleri vardı. En sevdiğim karakterlerden olma nedenleri de buydu zaten. En Sevdiğim Karakterler: Vasilisa, Marta, Savelyiç
Edebiyat
Yüzbaşının KızıAleksandr Puşkin · Martı Yayınları · 201437bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.