Orta birdeki kardeşime önerildiği için bir abla olarak önceden okumak istedim. Genel olarak ikinci dünya savaşı Almanya’sında geçtiğini biliyordum ama on iki yaşında bir çocuğun okuduktan sonra bırakın anlamayı iyi hissedeceğini bile sanmıyorum. Bruno’ya ne olduğunu henüz çözemedim çünkü saniyeler önce bitirdim... Birkaç yorum okuyacağım. Akıcı ve güzel bir kitaptı. 9 yaşında bir erkek çocuğunun gözünden o dönemin mantıksızlığını görmek çoğu olaya farklı bir bakış açısıyla bakmamı sağladı.