10/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
·
107 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2021 05:04
Yılmaz Özdil, İstanbul'un işgalinden İzmir'in geri alınacağı Büyük Taarruz savaşının sonuna kadar olup bitenleri, kimsenin söylemeye cesaret edemediği bilgileri cesurca yazıya dökmüş. Kesinlikle liselerde bütün ögrencilere zorunlu okutulmasını düşünüyorum. Gençler bu kitabı okumalı ki yaşadıkları ülkenin toprakları için kimler nasıl can vermiş, bir anne kendisini ve bebeğini top mermisi uğruna nasıl donarak feda etmiş, şuan özendikleri Avrupa ülkelerinin, annelerimizi, kızlarımızı, bebeklerimizi nasıl öldürdüklerini öğrensinler. Şu bir gerçek ki malesef kendi tarihimizi bile bilmiyoruz, bize anlattıklarının dışında. Ve bu kitapta tamda bunun için yazılmış ki okuyan kimsenin pişman olmayacağını düşünüyorum. İyi okumalar...
Tarih
Son CüretYılmaz Özdil · Sia Kitap · 20203,859 okunma
·
104 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Evet maalesef kendi tarihinizi bilmiyorsunuz ki Özdil okuma yanlışlığında bulunmuşsunuz. Kimsenin söylemeye cesaret edemediği şeyleri yazmış demişsiniz ama zaten yazılan şeylere şekil vererek oluşturulmuş bir kitaptan bahsettiğinizin farkında değilsiniz. Özdil kitabında ortaya yeni bir şey koymuş değil. Yazdığı her şey daha önce yazıldı, tabii kendi uydurdukları hariç (mesela demir raylarından top yapıldığı uydurması). Liselerde neden "zorunlu" okutulması lazımmış ? Onca araştırma yapılmış kitap yazılmış neden çokça okuma yapıp daha iyi anlamak varken Özdil'in girdabına takılacak liseli gençler ? Bir konu hakkında bilgi edinebilmek için o konuda yazılmış eserlere ulaşıp okumamız lazım ama üşengeç bir toplum olduğumuz için Özdil ile iktifa ediyoruz. Son olarak bir önceki M.Kemal kitabında oradan buradan aşırıp yazma zahmetinde bulunmuş, hiçbir kaynak da göstermemişti. Bu kitabında birkaç sayfa da olsa kaynak gösterme zahmetinde bulunmuş. Bence büyük ilerleme.
Alexander Archipenko
Gönderi Sahibi
Bunlar benim düşüncelerim, aynı kitabı sizde kendi incelemenizde değerlendirebilirsiniz. Bu arada Yılmaz Özdil en azından" Keşke Yunan galip gelseydi" diyen Tarihçi artığı değil. Çocuklarımızın da Yılmaz Özdil'i okumalarında ben bir sakınca görmüyorum. Teşekkürler.