·431 syf.··Beğendi
···Okunma: 02 Mayıs 2021 16:07 Serinin devam kitapları gerçekten de insanı perişan edecek kadar uzun. Çok fazla unsur var ve bunlar çok fazla kollara ayrılmışlar. Bu da yoruyor. Yani yoruluyorum arkadaşlar bilemiyorum sanırım yaşlandım artık. Mola verme zamanı yaklaşıyor gibi...
Heyecan düzeyi daha az olsa da bilimselliği ile insanı perişan edecek kadar sağlam bir kurgu göreceğiz. Önceki kitapta bahsettiğimiz Gaia ve bunun geçmişine odaklı olan yaklaşım neticesinde karşımıza Trevize karakteri ve onun çabaları çıkacak. Çabalamak önemlidir. Çabalayanlar çok iyi bilirler.
Gaia gezegenini ben biraz Vicdan’a benzetiyorum arkadaşlar. Neden? Gezegende ortak bir bilinç var arkadaşlar. Yani daha insani olarak anlatalım. Birine yardım eli uzatıyorsunuz. Dışarıdan kimse şüphelenmiyor ama siz bunu reklam için yapıyorsunuz. Herkes sizi tebrik ederken vicdanınız sorguluyor. Hoş, böylelerinde vicdan olmaz ama örneklemek açısından. Bu gezegendeki her şeyin bir bilince sahip olmasını başka türlü anlatamazdım yoksa.
Şöyle düşünelim. Bütün varlıklar sizi biliyor, ne hissettiğinizi anlıyor ve mahremiyet diye bir şey de yok. Bunun doğru bir şey olup olmadığını sorgulamak için de Golan Trevize adlı karakterimiz insanlığın köklerine inmeye, Arz’a, büyük bir maceraya doğru ilerliyor. Ancak ne kadar güzel olsa da o eski serinin tadını alamıyoruz işte. Hızlı ve Öfkeli 20 çıkacak bu gidişle. Ben hala en çok Tokyo bölümünü severim. Bu, diğerlerinin kötü olduğu anlamına gelmez ki.
Bir diğer güzel olarak düşündüğüm haberimse, seriyi tek bir yerde toplamak. Yani biri benden bu serinin kitabını rica ettiğinde, kendisine serinin tüm kitaplarını tek bir mesajda gönderme imkanına kavuşacağım. Bunu diğer kitaplara da yaparak bir kolaylık getirmeyi düşünüyorum, umarım başarırım. İyi okumalar dilerim..