Puan vermedi·193 syf.····Okunma: 05 Mayıs 2021 14:25 İlk defa bir Sait Faik romanı okudum ve şimdi daha iyi anlıyorum ona neden "Bizim Sait" dediklerini. Her okuyanın kendinden bir parça bulacağı herkes gibi biri. İnsan ayırt etmeden herkes gibi...
Ben öyle çok denizle iç içe bir yaşam sürmedim. Ama kitabı okurken burnuma sık sık bir iyot kokusu geldi.
Kitap 1944 yılında yayımlandıktan sonra bakanlar kurulu kararıyla toplatılıyor. 1952 yılında da bazı bölümleri sakıncalı bulunup çıkarılarak "Birtakım İnsanlar" adıyla tekrar yayımlanıyor. Sakıncalı bulunan bölümleri şaşırarak okudum ve yazılanlarla aynı düşünceleri paylaştığımı farkettim. Birçoğunu da benimsediğim için alıntılaldım.
Spoiler vermek istemiyorum. Herkes Sait Faik mutlaka okumalı.