·195 syf.··Beğendi
···Okunma: 09 Mayıs 2021 17:01 Freud bu kitabı okusa mutluluktan ağlardı. Oedipus kompleksi ve hem doğu hem de batı edebiyatındaki psikoloji biliminin ortaya çıkışından önceki eserlere yansıyışını kitap çok güzel ele alıyor. Ayrıca kitabın içerisinde yer alan hayat veren babadan ziyade baba figürüne büründürdüğümüz kişinin önemini de anlatıyor. Her ne kadar olay sadece baba üzerinden dönüyormuş gibi olsa da kitabın içerisinde kompleksin bir diğer yönü olan karşı cinsteki ebeveyne olan aşkı da ele alıyor. Gerek Cem'in babasının Ayşe'yi ilk görüşünde "Annene benzeyen birini bulmuşsun." demesi gerekse Enver'in kırmızı saçlı kadına olan hayranlığının anlatıldığı sahneler bu tezi ortaya koyuyor. Bence psikolojiye ilgi duyan veya psikoji okuyan her bir bireyin okuması gereken bir kitap. Çünkü Freud'un oedipus kompleksi hep bizler için bir uç nokta olarak anlaşılırken. daha doğrusu anlaşılamaz ve eleştirilirken aslında ne kadar da hayatımızın içinde insanın var oluşundan beri süre geldğini ve bunun sadece kültür ile alakalı olmadığının bir kanıtı bu kitap.