Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

~ Evet, bir alçaksın ; bir alçak için de kendisinin gerçek bir alçak olduğunu hissetmek bir tesellidir. / 16 ~ İnsanoğlunun çıkarlarının gerçek bir dökümü yapılmış mıdır? Yalnızca herhangi bir sınıflandırmaya değil, hiçbir sınıflandırmaya girmeyenleri yok mudur bu çıkarların? / 29 ~ Doğru, aptaldır insanoğlu, hem de inanılmaz derecede... Yani hiç de aptal olmasa bile, o derece nankördür ki, aramakla bir eşini daha bulamazsınız. / 34 ~ İnsan için gerekli olan yalnızca özgür (bu özgürlüğü neye mâl olacaksa olsun) gene de özgür iradesidir. / 34 ~ Çünkü isteği, iradesi, arzusu olmayan insan orgun üzerinde bir ayar düğmesinden başka bir şey değildir. / 35 ~ Hatta, bence insanın en belirgin özelliği şudur : iki ayaklı, nankör varlık... / 38 ~ Peki, insan aradığını bulduktan sonra nereye gidecek? / 42 ~ Çıkarlar konusunda mantığınız yanılıyor olamaz mı? Öyle ya, belki yalnızca mutluluğu sevmiyordur insan? Belki aynı ölçüde acıyı da seviyordur? Belki acı da mutluluk kadar çıkarınadır? / 43 ~ Acı, bilincin tek kaynağıdır. / 43 ~ Çağımızın kafası çalışan, aydın her insanı ödlek ve köle olmak zorundadır. / 55 ~ Ürkek, hırpalanmış bir çocuğun sınırsız gururuna gömüldüm. / 79 ~ Sevginin olmadığı bir yerde mantık da olmaz. / 112 ~ İnsanoğlunun gözü yalnızca acılarını görür, mutluluğunu hiç görmez. Ama gerektiği gibi görebilseydi, mutluluktan da payını aldığını görürdü. / 112 ~ Öyle ya, üzüntünün olmadığı yer var mıdır? / 112 ~ Tanrısal bir sırdır sevgi ve ne olmuş olursa olsun, yabancı gözlerden sakınmalıdır. / 113 ~ İnsan yaşamayı önce kendi öğrenmeli, sonra başkalarını suçlamalı! / 114 ~ Hangisi daha iyidir, kolay elde edilmiş bir mutluluk mu, yoksa insanı yücelten acılar mı? / 149 ~ Elimizden kitaplarımızı alsanız bir anda ne yapacağımızı şaşırıp kalırız ; ne yapacağımızı, kime sığınacağımızı, neye tutunacağımızı, neyi seveceğimizi, neden nefret edeceğimizi, neye saygı duyacağımızı, neyi aşağılayacağımızı bilemeyiz. / 150
Can YayınlarıKitabı okudu
·
32 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.