·646 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Eylül 2020 18:24 Hayatımda okuyup da hem zihinsel hem fiziksel doyduğumu hissettiğim bu zamana kadar okuduğum tüm serilerden farklı bir yere koyacağım Millenium serisi ve çoook zeki ve sevgili yazarı Stieg Larrson'a teşekkürlerimi sunuyorum. Kitap başlı başına bir çeviklik, bir zeka, bir bilgelik ve bir pırıltı ürünü. Yazarın aslında mesleğinin yazarlık olmadığını daha ilk kitabın başlarında hissetmiştim çünkü seri bir makale gibi her cümlesi bilgi içerikli. Son üç kitabında diğer yazarın kaleminin rüzgarını hissetsem de sevgili yazarımız David'in taslakları saygılı bir biçimde düzenlemiş olduğunu düşünüyorum. Serinin içeriği, kurgusu, olay örgüsü hemen her şeyi benim için muazzam. Karakterler asla stabil değil hep bir gelişme içerisindeler. İlk kitapta tanıştığımız Lisbeth ile son kitapta kankalık ettiğimiz Lisbeth arasında güçlü bir fark var. Ayrıca başarılı, dürüst ve dobra olarak karşılaştığımız Mikael Blomkvist; Stieg Larsson'ın bir yansıması mı acaba dedirtti bana? Siz ne dersiniz? Bu kitabı okuyun ve okutturun. Çünkü sadece sarı sayfalardan oluşmuş genç bir hacker kızın öyküsü değil...