·339 syf.··Beğendi
···Okunma: 30 Kasım 2019 22:32 Cemil Meriç, Bu Ülke kitabında Osmanlı aydınlarının batılılaşma sevdasından ve bu batılılaşma sevdasının Osmanlı'nın pek de yararına olmadığından bahsediyor - daha doğrusu eleştiriyor. Onun istediği ve olması gerektiğini düşündüğü batılılaşmanın kendi tarihimizi, kültürümüzü, geleneğimizi yani kendi benliğimizi kaybetmeden batılılaşmak, çağdaşlaşmaktır. Ama ne yazık ki uygulanan batılılaşma fikrinin batı kültürünü geleneklerinin hatta batıya ait her şeyin sorgulamasan direkt kendimize aldığımız ve kendimize mâl ettiğimiz olduğu fikrini anlatıyor. Ve buna Tanzimat dönemi ve sonrasındaki dönemleri örnek veriyor.
Okunması ve sindirilmesi gereken kitaplardan biri, bu ülke. Fazlasıyla önemli, tarihi benliğimizi anlayabilmek açısından. Önerilir.