·74 syf.····Okunma: 01 Haziran 2021 01:03 İçinde beş tane hikaye bulunan kısacık bir kitap... Karakterlerin iç dünyalarının muazzam betimlenişi... Hiç bilmesem ve şöyle bir 2-3 sayfa okusam kesinlikle düşünmeden "Zweig" derdim.
Hayatına göz gezdirdiğimizde karşımıza çıkan savaş karşıtlığı, eserlerinde de kendini belli ediyor. Savaşın yıkıcılığını "Nişan" ve "Leman Gölü Kıyısında Olay" hikayelerinde okuyoruz. Fakat bu iki hikâyede değil sadece; kitabın tümünde bir karanlık, hüzün, kötü son (spoiler olmayacağını düşünüyorum) hâkim. Tıpkı o zaman da, bu zaman da dünyaya hâkim olan atmosfer gibi...