·152 syf.····Okunma: 03 Haziran 2021 20:15 George Orwell'ın okuduğum ilk kitabıydı bu eser. Malum dönemin aksak yönlerini büyük bir ustalıkla hicvetmiş yazar. Olaylar Beylik Çiftliği, sonradan aldığı adıyla Hayvan Çiftliği'nde geçiyor. Asıl kahraman olan hayvanlar sembolik olarak kullanılmış, asıl eleştirilmek istenen insanlardır. Domuz Napoleon Stalin'i, diğer hayvanlar ise halkı temsil eder. İnsanoğluna başkaldıran hayvanlar domuzlar liderliğinde çiftliği ele geçirirler. Yedi emir hazırlanır ve buna göre yaşamak için söz verirler fakat bu yedi emir zaman geçtikçe Napoleon'un ve diğer domuzların keyfine göre uyarlanmaya başlanır. Diğer hayvanlar içinse hiçbir şey değişmemiştir. önce insanoğluna köle olan hayvanlar şimdi seçkin topluluk olan domuzlara (!) köle olmuşlardır. George Orwell bir solcu olarak mevcut sol kesimi eleştirir. Yakın çiftliklerden Foxwood Çiftliği'nin sahibi Bay Pilkington kapitalist İngiltere'yi , Pinchfield Çiftliği'nin sahibi Bay Frederick ise Nazi Almanya'sını temsil eder. Kitabın son bölümünde ise Domuz Napoleon (Stalin), Bay Pilkington ve Bay Frederick ile aynı masada kadeh kaldırmış. Kimin ne olduğu hangi rejimin hangisine dönüştüğü belirsiz olmuştur. Bir solukta bitti fakat içerik çok güçlüydü. Okunmaya değer , çarpıcı bir kitaptı , tavsiye ediyorum .