Hayatımın en yoğun dönemlerinden birinde okuduğum, arkadaşlarım tarafından çokça önerilen Tembellik Hakkı adlı kitaptan bahsedeceğim bugün sizlere.
Dünya üzerinde pek çok ülkede,tarih boyunca çalışkanlığın ve uzun çalışma saatlerinin takdir edildiğine tanık olduk.Fakat gerçekten de günlük 10-12 saatlere varan çalışma saatleri takdir edilecek bir şey miydi?
Kitap boyunca toplum tarafından dayatılan çalışkanlık algısının aslında ne kadar yanlış olduğu,günümüzden ve tarihten pek çok örnekle açıklanıyor.Kitaptan çok beğendiğim bir alıntıyı sizlerle paylaşayım;
"Romalılar, yalnızca soylu ve özgür iki meslek bilirlerdi: Tarım ve askerlik.
Bütün yurttaşlar, geçimlerini sağlamak için, yasal olarak kölelere özgü hiçbir
aşağılık iş (meslekleri böyle tanımlıyorlar) yapmak zorunda kalmıyorlardı.
Devlet hazinesinden yararlanıyorlardı. Brütüs (yaşlı), halkı ayaklandırmak için,
özellikle tiran Tarquinius'u, zanaatçılarla duvarcıları özgür yurttaş yapmakla
suçladı."
Kısacık olmasına rağmen bana çok şey katan bir kitap oldu.Sizler de bu tarz kitaplar okumayı seviyorsanız mutlaka okumanızı öneririm