·384 syf.····Okunma: 05 Haziran 2021 14:35 Merhabalar.
Yeşilin Kızı Anne'in dördüncü kitabı "Rüzgarlı Kavaklar"ı bitirmiş bulunmaktayım.
Anne bu kitapta Summerside'da okul müdürlüğü yapmaya başlıyor. Bizler de onun, etrafındaki insanların yaşamlarına dokunmasını okuyoruz. Kitap romandan ziyade öykü kitabına benziyordu. Serinin diğer kitaplarındaki gibi karakterleri çok iyi tanıyamıyor, içselleştiremiyoruz. Yaşamlarının bir gününe pencereden bakıyor ve uzaklaşıyoruz gibi düşünebiliriz. Karakterlerin öyküleri bir çırpıda anlatılıyor ve bitiyor. Tiplemeleri sevdim, ilgimi çeken karakterler vardı. Ailesindeki trajedilerle varlığını devam ettiren ve bundan gurur duyan asil bir hanımefendi ile hayata hep kötü ve aksi tarafından bakan Meraklı Teyzeyi örnek olarak verebilirim.
Önceki kitaplardan tanıdığımız Priscilla, Philippa gibi karakterler bu kitapta yer almıyordu. Hatta Gilbert, Diana, Marilla gibi karakterler dahi yoktu bu kitapta. Olayları çoğunlukla Anne'in Gilbert'a yazdığı mektuplardan okusak da Green Gables sakinlerinden uzakta bir hikaye okuyoruz.
İlk dört kitabı sıralayacak olursam da 1, 3, 4, 2 diyebilirim.
Şuanda serinin beşinci kitabı olan Rüya Evi'ni okumaya başladım bile. Anne'in hikayesine devam ediyorum.
İyi okumalar dilerim.