ErkeKadın
10/10
·192 syf.··
Beğendi
·
2021 65. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2021 07:13
¶¶Kadınlardan yalnızca birer hanımefendi gibi bahsetmenizden, onların aslında rasyonel varlıklar olduğunu anlamamanızdan nefret ediyorum. Hiçbirimiz hayatımız boyunca sakin sularda yüzmek istemeyiz.¶¶ Jane Austen ¶¶Kadınları korumaktan vazgeçmeniz lazım, onları farklı işler ve farklı uğraşlarla baş başa bırakın ;izin verin asker olsunlar, otomobil sürsünler, liman işçisi olsunlar. Kadınlık korunmaya muhtaç bir varoluş olmaktan çıkınca her şey olabilir. ¶¶ Virginia Woolf Hep şöylemişimdir, kadın olmak ;insanlık tarihi var olduğundan bu yana çıkmaz bir sokak;çocukluğun masumiyetini kaybettiği o sokaklarda, - onlar hep masum kaldı oysa - kadınlar katledildi, çocuklar tecavüze uğradı, küçük bedenler gelinlikle kadınlığına yürüdü, top oynayacakları o sokaklarda, ip atlayıp sadece ebeden saklanacağı bir kuytu arayacak iken, katilinden, tecavüzcüsünden, yeri geldi babasından yeri geldi abisinden ve yeri hep geldi ;bir erkeğin egemenliğinden ya koşar adım ya uygun adım ya adım atamadan hep kaçtı... Şimdi bizler onların hayatlarına kaşlarımızı çatarak, yürek sızısıyla avaz avaz bağırarak birer izleyici iken her an bu kabus oyununa dahil olmamız işten bile değil. Ben 21 Kadın 21 Öykü kitabında ki hayatları okurken korktum. Sonunu tahmin ede ede okudum, yazılan hayatlar yaşanılan hayatlardı. Bizim o Anıt Sayaç 'ta adı yazan kadınların hayatı... Peki adımızın aday olduğu bir yerde, sen erkek cinsi sadece bu kitabı okuduğunda korkacak mısın kendinden?! "Erkek egemenliği"ne sığınarak bir kadını katletmekten alıkoyacak mısın kendini?! Nefsine, kız kardeşine, kuzenine, annene, sokakta çamurlu elleriyle oynarken;onu bir şekerle kandıracak olan nefsine hakim olabilecek misin?! Senden ayrılma lüksünü o kadına bahşedecek misin?! Zaten dul kadın 'toplumun malı' diyerek sapıkça hazlarından kendini soyutlayabilecek misin?! Evet mi ne mutlu sana! İçten içe hayır mı diyeceksin yoksa, işte o zaman feminizm anlayışına "erkek düşmanlığı" demeyeceksin! İstanbul Sözleşmesi de neymiş demeyeceksin! (zira yok artık ://) Sen erkek cinsi kadını, kadınlığı olduğu gibi, kendi haklarını gözettiğin gibi, gözün gibi kabul edeceksin. Bu sana diretilen bir yaptırım değil,(!) erkeklik gururun sakinleşsin, bu kadının sizi kabullenişinin kabullenişi... Kadın-erkek eşitliği değil, insanlığın eşitliği... Neden (?) 8 Mart Dünya Kadınlar Günü zihniyetin varya hani, işte o gün bir "erkek" patronun kadının insaniyet namına hak arayışının yakıldığı gün. Diri diri direnişinin şüpheli yangını... Kadının çalıştığı o fabrika çalışma koşullarının iyileştirilmesini, eşit hak payına sahip olma isteğinin ardına vurulan bir kilit... O fabrikada onbinlerce kadın yandı. Neyse ki günümüzde fabrika kapılarını kapatıp yangın çıkardıktan sonra onbinlerce kişinin ölümüne sebep olmak yerine, saçlarımızdan sürükleyip cop darbeleri eşliğinde ekip araçlarına sürüklüyorlar... Velhasıl kelam, başkalarının kazdığı kuyulardan çıkmak isteyen, diğerleri de o kuyulara düşmesin diye canla başla mücadele etmeyi ve direnmeyi tercih eden kadınlar, feminizm etrafında bir araya geldi. “Bu hayatın şoförleri biziz ve o direksiyonda biz olacağız!” dediler. Bu bir erkek düşmanlığı mı, hak arayışı mı? Anıt Sayaç’ta hiçbir kadının ismini görmek istememek mi, “Erkeklere ölüm!” demek mi? “Biz de oy kullanmak, bedenimizle yargılanmamak, tıpkı diğerleri gibi, geceleri gündüzleri dışarıda özgürce saçlarımızı savura savura gezmek istiyoruz!” demek mi, erkek düşmanlığı mı? Cevap veriyorum: Özgürce yaşamak hakkının talebi.
Kadın Hakları
21 Kadın 21 ÖyküKolektif · Artshop Yayıncılık · 202173 okunma
··
5,5bin Gösterim
7 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kadınların hayalleri ve hayatları... Her kadın hayalini kurduğu hayatı yaşamalı özgürce. Kalemine sağlık canım Ayfer 👏👏👏❤️🌸😘
Ayfer
Gönderi Sahibi
O hayaller; yalnız, korkarak, üşüyerek, karanlıkta, kurulmaması dileğiyle... Sağolasın cancağızım. 💜🍀🕊️
Ayfer
Gönderi Sahibi
Okumuyorsanız eğer beğeniye gerçekten ihtiyacım yok. Bunu bir aşalım artık...
Bu hayatın şoförleri biziz ve o direksiyonda biz olacağız! Hayatları okurken korktum demişsiniz biraz cesaretim vardı okumak için o da sanırım kırıldı. Kaleminize sağlık 🌸💜
Ayfer
Gönderi Sahibi
Okumaktan ziyade bu hayatların hali hazırda yaşanılıyor ve bir yerlerde yaşanmış olması korkutuyor insanı. Bir yorumda okudukça okuyasım gelmiyor demiştim, ama onlar yaşamış; bizler okuyup farkındalık yaratmak zorundayız. Bu bizim onlara ve kendimize borcumuz... 🍀💜🕊️
En hızlı beğeni rekoru olabilir. Ve evet bunların yarısı falan okumamıştır sanki.
Ayfer
Gönderi Sahibi
35 ayrıntılı tıklama hepsi okuduysa ne mutlu bana ama sanmıyorum. :))
Bu hayatın şoförü aslında hep bizdik ve direksiyon hep bizim, kadınların elinde ama gel gör ki bunu kabul edip hazmedebilen kadar maalesef sindiremeyen de çok. Erkek evlat yetiştiren anneler bu direksiyonun hakimiyetini iyi sağlamalı benim düşüncem.. Yüreğine sağlık harika bir inceleme 💜💥💫 Tüm kadınların özgürce yaşayabileceği bir hayat mutlaka mutlaka olmalı artık ✌✌
Ayfer
Gönderi Sahibi
Biziz tabiki de ama biri çıkıp diyor ki "ehliyetini benden aldın"... İşte onlara tek sözüm ; "yaw he he" 🤣🤣✌🏻
Reklam
ErkeKadın başlığının özel bir anlamı mı var; yoksa ErkekKadın mı olacak? Pergel bir ayağı siz ve benzer kadınlar; diğer ayağı bilmem ne köyündeki çocuk kadın. Pergelin ayakları birbirine o kadar uzak ki... Kadına yönelik fiziksel şiddetin yanı sıra toplumumuzun kültür ve dininden gelen baskılar da çok büyük bir sorun. Yazınızın başında yaptığınız alıntılarda da üzerine basılarak söylendiği gibi kadın korunmaya muhtaç bir canlı olduğu algısının düzeltilmesi gerekir. Konu hakkında her şeyi gerektiği gibi yazmışsınız, Bu konunun zaman zaman gündeme getirilmesi bu platformdaki tacizleri durdurur umarım. Saygı ve sevgiyle
Ayfer
Gönderi Sahibi
Başlığın anlamı kadın - erkek eşitliği yanı sıra ;kadının erkeğin göğüs kafesindeki kemikten varoluşunu temsil ediyor. İki karşıtın aslında karşıt olmadan, bu algıyı yıkarak durdurabiliriz; tüm bu olanları ancak o zaman yok edebilirizi idi. 🤗