Erkekler bize sarkıntılık ediyor ve cinsel tacizin faili onlar ancak bunun suçu, yine de yanlış zamanda yanlış yerde olduğumuz ve yanlış şeyi giydiğimiz için bize atılıyor.?
Neden erkekleri güya kadınların onlarda uyandırdığı cinsel arzulardan korumaktan yalnızca kadınlar sorumluydu? Neden erkekler kendilerini kontrol etmiyordu? Neden eğer baştan çıkarılanlar erkeklerse, kontrol edilenler de onlar olmuyordu?
Bu romanı sokakta, okulda, işyerinde, evde şiddete ve tacize ve ayrımcılığa maruz kalan; haklarında bol bol atılıp tutulan ama aslında eşitlikleri bile sorgulanan; ne yazık ki bir türlü "kız kardeşlik" ekseninde buluşamayan; Türkiye'nin dirençli, cesur, sevgi dolu, her kesimden kadınlarına ithaf ediyorum...
.. Elif Şafak