Hemen kısa bir tarih çalışması yapalım: Ba­tılı aydınlar, kiliseye ve muharref Hıristiyanlığa karşı çık­tılar. Kilise, din adına insanlara zulmediyordu ve batılı aydın buna karşı çıkmakta haklıydı. Sonra bizim mütercim ve mukallit aydınlar da, batılı arkadaşları gibi yap­tılar; ama bir yanlışlık oldu: Avrupalı aydın Hıristiyanlığa itiraz ediyordu, bizimkilerse İslam'a itiraz etmeye başladılar. O günden beri de işler epey karıştı.
1000Kitap
··
1.367 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
İlk kez Avrupa'nın aynısı şeyi yapmayıp kendi ülkeleri adına düşünmüşler. Bunu da yanlış şey için yapmışlar. Bizim o çağın -gerçi şimdinin de öyle- aydınının yaptığı şey Batı ne yaparza biz de yapalım. Ama tek bir şey de onların aynısı yapmamışlar. Onlar Hristiyanlığı karşı çıktı, bizimkiler de Hristiyanlığı karşı çıkacaklarına İslama karşı çıktı. Absürt... Aydın ve Dini kesimimizin çoğu aynı derecede yobaz bence. Keşke aydınlarımız dini adamlarımızdan daha az yobaz olsaydı!
DostaViski
Gönderi Sahibi
Çok doğru 😊
Corba burada basliyor iste .