Bu kitap için tek kelime söylemem gerekseydi kesinlikle “farklı” olurdu..çok farklı,detaylı,ruhun derinliklerinde kendimizle dahi konuşmaya çekindigimiz konuları cok iyi anlatıyor.Kitabın ana karakterleri Tomas ve Tereza binbir çeşit raslantı (yazara göre) sonucu tanısıyor..Tomas özgürlük alanına belkı hiç kimsenin olmadıgı kadar önem veren biri bu yüzden olaylar ve içsel hesaplasmalar çok fazla bunların dayandırıldıgı felsefi zeminler de..Bazı yerleri dönüp dönüp okumam gerekti ama farklı bi bakış açısına sahip olmak istiyorsanız okunmalı..