Eskiden bir mektup yazıp zarfa koymak, üstüne pul yapıştırıp posta kutusuna atmak insanı epey uğraştıran bir işti, mektu­ba cevap almak günler veya haftalar, hatta aylar alabiliyordu. Günümüzdeyse bir dakika içinde çabucak bir e-posta yazıp dünyanın öbür ucuna gönderebiliyorum ve eğer gönderdiğim kişi çevrimiçiyse anında cevap alabiliyorum. Böylece mektup yazmanın aldığı tüm zamanı ve çabayı ortadan kaldırmış oldum, peki bugün daha rahat bir hayat mı yaşıyorum? Maalesef cevap hayır. Klasik posta çağında insanlar yalnızca gerçek­ten söyleyecekleri önemli bir şey olduğunda mektup yazarlardı. Akılla­rına gelen ilk şeyi yazmak yerine ne söylemek istediklerini ve bunu na­sıl aktaracaklarını önceden dikkatli bir şekilde düşünürlerdi. Bunun so­nucunda da, aynı şekilde düşünülmüş bir cevap almayı beklerlerdi. Bu icatları yaparken zaman kazanacağımızı düşünüyorduk, ancak aslında günlerimizi daha endişeli ve kay­gılı geçirmemize sebep olacak şekilde hayatın hızını normalin on katına çıkartmış olduk.
Sayfa 99
·1 alıntı·
54 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.