·360 syf.··Beğendi
···Okunma: 03 Temmuz 2021 18:53 1 aydır son 20 sayfayı bitiremedim ama come back baby.
Kitap 40 bölümden oluşuyor her bölümde ayrı felsefeciler var. En sevdiğim Immanuel Kant sanırım ama ayrım yapamam hepsinin yeri ayrı bi yandan. Tek tek görüşlerini yazmam imkansız ama unutmamak açısından biraz alıntı yapabilirim. -Sonra-
Nigel Warburton felsefe hocası olsaydı muhtemelen herkes
felsefeyi severdi. Kitabın dili hafif ve biraz yüzeysel ancak
tam olarak adını taşıyor. Felsefenin Kısa Tarihi.
Sokrates ile başlayan kitap 2000 yıllık Batı felsefesinin özeti
niteliğinde. Çok sevdim kitabı ve böylesi ağır konuların
böylesine tatlı ve anlaşılır bir şekilde anlatılması beni
çok mutlu etti. Bu felsefeci abilerin arayışı, düzeni düşünüşü,
düzene karşı koyuşu, hayatın ve eylemlerimizin anlamını
böylesine sorgulayışı çok sarıyor beni.
Varoluşsal acıları ve hayatın anlamını anlamaya çalışmayı severim.
Şu dünyadan kimler geldi kimler geçti. Hepsinin de dünyaya
Söyleyecek bir sözü vardı. Ama hepsinin toprak olduğu gerçeği biraz kırıcı. Evet biz de silinip gidicez bu evrenden herkes gibi.
Bizim eserimizde yok en fazla 1 2 kuşak fatiha okur belki ardımızdan.
Ne fena ama. Ahiret inancım olmasa dünya cidden baya anlamsız. Neyse. Dünyadan ayrılana kadar bu amcaları okumaya devam edeyim… Belki benim de tatlı bir dünyevi amacım olur