Puan vermedi·140 syf.··
2017 24. kitabı
·
13 saatte okudu
·
Okunma: 03 Şubat 2017 20:36
Yazarın ilk okuduğum kitabıydı ki onunda yazdığı ilk romandı. Bu önemli bir ayrıntıdır bence. Çünkü ilk yazılan kitap ilk tecrübedir bu bağlamda okunmalı ve yorumlanmalıdır. Anlatıcı rolünde kadın bir fizikçi var, adı geçmiyor roman da, yazarımızın da gerçek hayatta fizikçi olarak Güney Amerika'da bulunduğunu biliyoruz. Dolayısıyla romanda anlatıcı direk Aslı Erdoğan oluyor ve onun yaşamını okuyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz. Elbette kurgu var ama nereye kadar kurgu nereye kadar gerçek hep bu soru içinde gidip geliyorsunuz. Kitapta 10 yaşında bir okulda cinsel saldırıya uğradığını ve yetişkin bir yaştayken de bir yazar tarafından (yazar aklımda kalmış) tecavüze uğradığını Tony’e anlatan anlatıcı varken, yazarımız Erdoğan'da bir röportajında 10 yaşında bir okulda cinsel saldırıya uğradığını ve İstanbul'da profesyonel bir tanıdığının tecavüzüne uğradığını söylüyor. Kitapta anlatıcının fizikçilerle pek anlaşamaması fizikçilerin ona bir öykü yazıyormuşsun diye seslenişleri, anlatıcıların fizik için bu mesleği yapmama kararı aldım demesi gibi bir sürü detay yazarın gerçek hayatında karşılığı olması romanı farklı bir noktaya getiriyor. Daha kitabın başında “Emekleme çağımdan beri, sadece zeki ve başarılı olduğum sürece sevgi ya da "sevgi" diye adlandırılan bir şeyi göreceğimi öğretmişlerdi bana, ama hiç kimse, sevmeyi nasıl başaracağımı öğretmemişti.” diye yazması ve gerçek hayatta sayılı kadın fizikçi arasına girmesi yakaladığı bu başarı hakikatten yetiştirme tarzıyla mı ilgiliydi diye soramadan edemiyorum. 1994 yılında yazdığı bu romanda hapishane için “Hapishane, savaş gibi deneyimlerden geçenlerin iyi bildiği bir savunmadır bu, gerçeği bütünüyle kavramaktan, gelecekten isteklerde bulunmaktan vazgeçmek, yalnızca bir sonraki saati hedefleyerek yaşamak.” demiştir. Yıllar sonra demir parmaklılar arkasına gireceğini belki bunları yazarken bilmiyordu. İlk kitap olması ve içinde psikanalist tespitler barındırmasını önemsiyorum. Türk olmakla ilgili söylemlerini ilginç buluyorum. Bu konuya girmek istemiyorum. Ülkemize özel bir durum tespiti de şöyledir: Bu kitabın 7. Baskısı 2013 Kasım ve Aslı Erdoğan Ağustos 2016 da yazdığı gazetedeki operasyon sonucu tutuklanınca Ağustos ve Aralık 2016 arası 9,10,11,12,13,14,15,16. baskıları yapılıyor kitabın…
Kabuk AdamAslı Erdoğan · Everest Yayınları · 20185,1bin okunma
·
77 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Malesef benim ülkemde, bir yazarın, bir düşünce, bir bilim insanının vs...dikkat çekmesi, merak edilip yaptıkları ile ilgilenilmesi için ya hapis yatması ya da ölmesi gerekiyor! Daha doğrusu, değer kazanması ve buna bağlı olarak emeğinin karşılığını alabilmesi için mi demeliyim (?)...