8/10
·202 syf.··
2021 26. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 11 Temmuz 2021 13:51
5 farklı hikayeden oluşan bir kitap; Beyaz Geceler, Başkasının Karısı, Noel Ağacı ve Nikah, Haysiyetli Hırsız, Yufka Yürekli. Tüm hikayeleri sevdiğimi söyleyemem ancak beni en çok etkileyen kuşkusuz Beyaz Geceler'di. --- Beyaz Geceler kitabında kahramanımız bir hayalperest ve oldukça romantik ama bu romantiklik yalnızca aşk anlamında değil, çevresindeki olay örgüsünde de romantik. Ve bir kadın Nastyenka, sevdiği kişiyi bekleyen birisi. Kitabın adının Beyaz Geceler olması, hayalperestimizin Nastyenka ile geçirdiği günlere verdiği isim olmasından kaynaklanmaktadır. İkili arasında bir dostluk başlar ancak çok da uzun sürmeyecektir, yalnızca 4 gün sürecek bir hikaye. Sonunu asla böyle tahmin etmediğim ve oldukça hüzünlendiğim bir kitap oldu. --- İkinci öykü olan Başkasının Karısı'nı hiç sevemedim. Sanki bir tiyatro oyunun ortasındaymışsınız gibi hissettiriyor ve 'eeh,ah, ah tanrım,' gibi kelimeler yüzlerce kez yazılmış ve okurken insanın konsantresini büyük ölçüde bozuyor. Hikayenin konusu da şöyle; aşırı kıskanç bir adam var ve sürekli karısının nerelerde gezdiğini kimlerle olduğunu araştırmaya çalışıyor ve bunu yaparken de sanki kendisi onun kocası değil de arkadaşının karısı için böyle bir araştırma içerisinde olduğunu söylüyor yani sürekli yalan söylüyor. Kitaptan çıkarılacak anlam kıskançlığın ne denliği kötü bir şey olduğudur. --- Noel Ağacı ve Nikah çok kısa bir hikayeydi. Çocuk gelinleri anımsatan ve kalp kıran bir hikaye. Dostoyevski'nin buna değinip böyle bir hikaye yazması çok güzel bir hareket. --- Haysiyetli Hırsız hikayesinin aslında üzücü bir sonla bitmesini beklemiyordum. Sürekli içen evsiz ayyaş bir adamın başka birinin evinde yaşaması (zorla yaşaması gibi çünkü kendisini zorla kabul ettiriyor) ve o kişinin evinden bir eşyayı çalması daha sonrasında elbette pişman olması ve ölürken bile haysiyetini korumaya çalışması anlatılıyor. --- Son hikaye olan Yufka Yürekli gerçekten beni çok gerdi. Her saniye ne olacak diye usanmadan okudum. Vasya, seni o kadar iyi anlıyorum ki... Bir yandan harika bir dosta sahip,b ir yandan evleneceği için aşırı mutlu ama bir sorunu var o da sorumlu olduğu işleri yetiştirememek ve bunun korkusuyla endişe içinde yaşamak... Oysa ki iş o kadar da büyük bir iş değil ancak Vasya sorumluluğunun farkında. Ama maalesef bu mutsuzluk ve endişe sendromuna yakalanıyor, aslında mutlu olması gerekirken hep diken üstünde yaşıyor, sonunu ise size bırakıyorum, keyifli okumalar:)
Beyaz GecelerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024102,4bin okunma
·
243 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.