Miss Lúthien

Miss Lúthien
@luthienisreading
Memento Mori ♡ Instagram: @missluthien ♡ Steam: steamcommunity.com/id/missluthien
İngilizce Öğretmeni / Çevirmen
Kocaeli
10 kütüphaneci puanı
417 okur puanı
Mart 2020 tarihinde katıldı
profilime uğrayan insanlara ithafen;
“Umarım hiçbir zaman küçük güzel ayrıntıları kaçıracak kadar büyümezsin.”
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Bazen ne kadar yalnız olduğum hakkında hiçbir fikriniz yok.”
Sayfa 15·Kitabı okuyor

Miss Lúthien

, şu anda okuyor
%5 (12/207 syf.)
C. S. Lewis
8.2/10 · 3.636 okunma
7/10
·161 syf.··
2025 2. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2025 21:02
Herkese merhaba, yeni bir kitap incelemesiyle yine buradayım! Biraz uzun bir inceleme olacak çünkü bu konuya fazlasıyla ilgiliyim! Bildiğiniz üzere 'cadı' genelde kadınlarla ilişkilendirilmiş bir kavramdır, öncelikle bunun nedeninden bahsedelim. 1430-1780 yılları arası 'Cadı Avı' olarak bilinir. Orta Çağ başlarında kiliseler 'Cadı' diye bir varlığı tanımıyordu ve bu varlığa inananları cezalandırıyorlardı. Bu yüzden o zamanlar bir insanın kendisini cadı olarak tanıtması sakıncalıydı. Cadı kelimesinin kadınlarla ilişkilendirilmiş olması tamamen o dönemin zihniyetiyle ilgiliydi çünkü kadınlar her zaman erkeklerden daha alt kademede ve şeytan tarafından kolayca kandırılabilir olduğuna inanılıyordu. Kiliseler bu durumdan faydalanmaya ve para kazanmaya başlamıştı. Nasıl mı? Cadılıkla uğraşan veya uğraşmayan ama iftiraya uğrayan birçok kadın ateşte yakıldı, hem de sebepsiz yere. Bu kadınların yakıldığı yerde görülen mahkeme ücretleri yine bu kadınların varlığından kesildi. Evet doğru okudunuz, hem paralarına hem evlerine, hem de hayvanlarına el koydular. Bu kadınlar hem suçsuz yere yakıldılar hem de tüm mal varlıklarına el konuldu. Bazı kişiler diyecek ki gerçekten suçsuzlar mıydı? Onlar cadı değil miydi, büyü yapmazlar mıydı? Evet cadıydılar, evet büyü yaparlardı. Ancak şöyle ki cadılar aslında kara büyü yapan kötü varlıklar değildi. Bunu filmler, diziler veya dinler bu şekilde gösterdi. Bir Cadı yani 'Wicca' asla ve asla başka bir insanın hayatına müdahale edemez veya zarar veremez. Eğer zarar veren bir büyü olursa bu 'Maji' olur ve Cadılık'tan çok uzaktır. Cadılar İngilizce'de 'Healer' dediğimiz şifacı varlıklardı. Kendi gelişimleri için ritüeller yaparlardı, bir nevi meditasyon diyebiliriz. Şu anda ritüel yapmıyoruz mu sanıyorsunuz? Hepimiz yapıyoruz ama farkında
Kadim Cadılık ÖğretisiErhan Altunay · Destek Yayınları · 2020372 okunma

Miss Lúthien

, bir kitap okudu
7/10
·161 syf.··
28 saatte okudu
·
2025 2. kitabı
Erhan Altunay
7.5/10 · 372 okunma