Konusu: Renklere ayrılmış bir toplum var. Altınlar bu hiyerarşinin en başında. En altında kızıllar var. Biz bir kızıl olan Darrow'un hikayesini okuyoruz. Darrow madenlerde çalışan bir cehennemdalgıcı (her madende bir tane olan en tehlikeli işleri yapan madenci). Ona yapılan haksızlıkları ve mücadelerini okuyoruz.
Diğer renklerden biraz daha bahsetmek istiyorum. Özellikle pembelere yapılan şeyden aşırı rahatsızlık duydum. Pembeler zevk için kullanılan bir renk. Altınlar sürekli olarak toplumun devamı için bu düzenin devam etmesi gerektiğini söylüyor ancak kendi zevkleri için pembeleri ve morları kullanıyorlar. Daha fazla şeyden bahsetmek istiyorum ama spoiler vermekten korktuğum için burda duruyorum.