Hani korkunç bir kabus görür ve uyanırsınız ya.Sonra da belli bir süre etkisinde kalırsınız.Bu kitap da aynı şekilde tesir ediyor insana.Fakat farklı noktaları var kitapla kabusun.Uyandığınızda kabus olduğunu farkedersiniz ve olaylar silinir zamanla aklınızdan.Ama Orwell’in kabusu öyle değil.Tedirgin edici bir gerçeklik payı var ve bitirdiğinizde kitabı, bunun geçici olmadığını;aksine geleceğin bir fragmanı olduğunu anlarsınız.Orwell’in gerçekçi anlatımıyla pekiştirilen bu fragman ruhu olduğu kadar bedeni de sarıp sarmalıyor. Kitabın karamsar olduğunu düşünenler olabilir fakat bu gerçeği yansıtmıyor.1984 gelecekteki distopyada umudun asla var olmadığını öğretir bizlere.Örneğin şu cümlesi”Hani, çok güçlü bir akıntıya karşı yüzmeye çalışırken birden vazgeçip kendini akıntıya bırakırsın ya, öyle bir şeydi işte.”bize açıkça o umutsuzluk ve yılgınlığı gösterir.