·111 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Ağustos 2021 21:21 John Steinbeck’in okuduğum ilk kitabı.
Birçok işte çalışan John Steinbeck emek vermenin, işçi sınıfında olmanın ve bu sınıfta var olabilmenin tüm zorluklarını gözlediği şüphesiz.
Emekçilerin birikim hayalleri, içlerinde ukde kalan tüm insani hayatlar...
Aslında bu insani hayatların onlar da bir lüks ve verilecek bir lütuf gibi görünmesi dikkat çekerken bir de bunun için verdikleri mücadeleleri yazarın perspektifinde görmemizi sağlamış kitap.
Patron-işçi ilişkisinin yanında dönemin ırkçılık boyutuna da değinilmiştir kitapta.
Bir zenciyi muhatap bile almama ve en acısı zencinin bu duruma neredeyse hak verecek düzeyde uymak zorunda kalması düşündürücü.
Kitap hüzünlü bir sonla; aç bir hayalle vuruldu insanlığından...