Gregor Samsa bir sabah böcek olarak uyanır. Ezilmemek, hayatta kalmak için çabalar. Hayatı tepetaklak olmuştur. Herşey birden değişmiştir ve kendini bambaşka bir hayatın içinde bulmuştur.. İnsanların başkalaştırma sorunu anlatılmaya çalışılmış bir kitap bence. Çünkü, o güne kadar ailesini ayakta tutmak için çalışıp çabalayan Gregor Samsa'nın başına gelen bu olaydan sonra dışlanma hikayesidir. Çok güzel, sürükleyici muhteşem bir kitaptı. Kesinlikle öneririm.